Pembuka Kata
Assalamulaikum semua .. Jom la follow mellow . Jangan jadi silent reader yerrr ^_*

Hujan Hujan

hai salam satu malaysia satu Kuala Lumpur,now lieya dah stay dekal KL. Sob sob terpaksa tinggalkan kekasih yang tercinta ditanah air sarawak. sedih sangat wehh. Tapi tak pe, Lieya ada story yang sangat sedih and boleh buat korang semua touching. Pastikan semua pembaca yang disayangi duduk dengan perasaan yang tenang dah mood jiwand ada dalam diri anda.

Kesah pasangan yang saling menyayangi dan saling mencintai . Si perempuan yang takut akan guruh dan sering menelefon si lakinya . Si laki hanya mengikut dan melayan kerenah si perempuan . Dia tahu dan memahami lagat si perempuan yang takut akan guruh .Walaupun , si laki sibuk macam manepun dia tetap aku meneman si perampuan yang takut akan guruh meskipun kawan kawan mengatakan si gurl terlalu mengada ngada . Sekian lame bercinta , si laki ingin menikah dengan si perempuan . Didalam urusan tersebut , terdapat satu kesedihan .

Pada suatu hari yang riang , si boy menanya sesuatu pada si gurl " Awak , awak . Awak sayang saya macam mane ? sampai mane ? " si gurl pun " Saya sayang awak laa maam awak sayang saya. Kalau tak sayang macam mane saya nak kahwin dengan awak , boy ? mungkin sampai sesuatu yang dapat menahan kita. " si boy " Oh. Kalau macam tu saya nak uji awak , boleh ? " si gurl " Okay . Uji ape ? " si boy " Kalau malam ni ade hujan turun dan ade guruh awak jangan call saya , boleh ke ? " si gurl dengan muka penuh kesedihan " Yew , boleh. saya akan cube, Tapi saya takut . hmm " si boy " Duduk laa dalam selimut . Boleh kan ? Kalau awak takut sangat sangat baru call saya , okay gurl ? " si gurl dengan lemah " Okay . Tapi kenape tiba tiba awak cakap macam ni ? " si boy "  Tade pape . Nak tengok bukti awak sayang saya atau tidak . " si gurl " Ow okay . " Lalu , si boy menghantar si gurl balik ke rumah .

Pada malam tersebut dengan keinginan Allah . Hujan turun dengan sangat lebat dan guruh berbunyi dengan girang nya . Si gurl pun dengan tekat tidak menelefone si boy untuk membukti kan sayang nya . Dalam beberapa minit , air mata si gurl yang duduk seperti patung di dalam selimut di atas katil telah menangis teresak esak . Tiba tiba , bekalan elektrik terputus . Ia membuat kan si gurl bertambah takut dan menangis berhingus hingus . Si gurl cuba untuk menghubungi si boy tapi tidak dapat . Dalam , masa tersebut si boy jugak sedang menghubungi si gurl . Dan dengan hati yang resah dan terburu buru , si boy membawa kereta comel nya mini cooper pergi ke rumah si gurl . Dalam perjalanan , si boy sebok menghubungi si gurl tapi tidak dapat dapat . Dengan tidak di jangka si boy telah di langgar oleh sebuah lori . Di situ juga si boy menghembus nafas yang terakhir nya .

Di rumah gurl , dengan tidak tahu pape si gurl terus menghubungi si boy . Tiba tiba pintu rumah dibunyi kan dengan loceng . Dengan muka yang di penuhi tangisan muka yang takut , sepantas kilat si gurl lari membuka pintu dengan niat si boy akan datang . Dengan tangisan yang terus dan tanpa henti dan terukit senyuman terus memeluk si boy yang ada di depan mata nya itu . Si boy hanya mengukir senyuman gembira lalu mengelap air mata si gurl dan berkata " Kan saya dah ada ni ? Awak jangan laa nangis lagi , okay gurl " dan si boy terus mendokong si gurl di belakang dan bawa nya ke bilik .

Di bilik , si boy meletakan si gurl di atas katil dan menyelimut kan si gurl dan baring di sebelah si gurl sambil mengusap ngusap rambut si gurl . Lalu si gurl berkata " Awak , kenapa tiba tiba datang ? " si boy " Sebab saya risaukan awak laa . " si gurl " Ow , sebab tu laa saya sayang awak . " si boy " Saya pun sayang awak . Nak tanye boleh ? " si gurl " terimakasih kerana menyayangi saya juga . Tanye laa . " si boy " Kalau saya dah tada esok ape awak nak cakap dekat saya  ? " si gurl " Saya nak cakap awak lelaki yang baik yang pernah saya kenal dan saya amat menyayangi awak , boy . Jadi saya harap awak tidak tinggal kan saya . " si boy " Ow , macam tu . Jadi nanti kalau saya dah tade awak jaga diri awak baik baik tau . Jangan takut dengan guruh lagi ye , sayang . Yew , saya tidak tinggalkan awak . Kan saya sayang awak . Jadi sekarang awak tidur laa ye . " si gurl " Okay . tapi kenape awak cakap macam tu ? Awak nak tinggal kan saya ka ? " si boy " Tak la . Saya tanya je . " si gurl " Ow okay . " . Selepas beberapa saat , si boy mencium dahi si gurl tengan beberapa titisan air mata si boy menitis di dahi si gurl lalu menghilang tanpa di sedari si gurl yang tidur dengan ketakutan dan lena .

Pada pagi yang muram itu , si gurl bangun dan keheranan ke mana pergi si boy menghilang . Tiba tiba , satu panggilan berbunyi di telefon bimbit si gurl . Lalu di angkat , dan mengatakan si boy telah meninggal dunia . Pihak Hospital menghubungi si gurl kerana panggilan terakhir dan paling banyak di hubungi oleh mangsa adalah si gurl . Apabila tiba di hospital , si gurl nangis tanpa henti dan berkata "  Awak  janji tanak tinggal kan say kann , boy ? " dan dengan tiba tiba terhenti tangisan nya itu , si gurl ternampak roh si boy tersenyum melihat si gurl . Dengan lemah si gurl senyum kembali dan teresak esak menelefune keluarga si boy .


Please leave your comment about this story..

#lieyayaya

5 comments:

Unknown said...

hai lieya,,dah lame x jejak sini..haha..hemm..not badlah storynye..cian gurl tu.

misz lieya said...

@Hamia Syafanis hai syafanis.. alaaaa kita pun lama tak usha awak punya blog. hahaha.kesian kan kat girl. and cerita ni sangat touching.

Unknown said...

cantik jln cita

Unknown said...

jln cerita cantik seperti pemiliknya

Unknown said...

cantik